Prowadząc zajęcia rewalidacyjne z uczniem, musimy szczególnie zwracać uwagę na cele zawarte w jego orzeczeniu. Jest to ważne nie tylko, byśmy mogli dobrze się do nich przygotować, ale też, aby nasza praca była efektywna. Zajęcia rewalidacyjne powinny zapobiegać pogłębianiu się zaburzeń, z którym zmaga się dziecko i zapobieganie powstawaniu nowych. Poniżej przedstawiamy ćwiczenia rozwijającę sferę percepcyjno-motoryczną

Zajęcia rewalidacyjne

Ćwiczenia rozwijające sferę percepcyjno-motoryczną

  1. Poprawienie umiejętności percepcyjnych i przetwarzania informacji płynących od innych osób oraz poprawienie umiejętności odbierania sygnałów niewerbalnych: 
    - analizowanie obrazków, historyjek, mimiki różnych osób oraz omawianie i analizowanie spostrzeżeń → sprawdź naszą kartę pracy z ćwiczeniami na analizę i ocenę sytuacji na załączonych obrazkach

  2. Usprawnienie motoryki dużej i małej: 
    - zabawy z piłką, 
    - układanie koralików, 
    - wycinanki;

  3. Praca nad zrównoważeniem procesów integracji sensorycznej: 
    - zabawy sensoryczne → dotykanie, podnoszenie i wąchanie różnych materiałów i przedmiotów oraz opisywanie tego, co czujemy;

  4. Ćwiczenia usprawniające spostrzeganie słuchowe: 
    - słuchanie tekstu i odpowiadanie na pytania, 
    - rozpoznawanie i nazywanie dźwięków i melodii;

  5. Usprawnienie analizy wzrokowej i zdolności manualnych: 
    - rysowanie po śladzie
    - wyklejanie,
    wycinanie
    - szlaczki,
    - dorysowywanie elementów,
    - zabawy z plasteliną; 

    rewalidacja

  6. Rozwijanie logicznego myślenia:
    - układanki,
    - zagadki,
    - rebusy, 
    - labirynty,
    - historyjki obrazkowe;

  7. Ćwiczenia rozwijające pamięć: 
    - zapamiętywanie kolejności elementów, wyrazów, dźwięków,
    - odtwarzanie ciągów z pamięci,
    - czytanie ze zrozumieniem i odpowiadanie na pytania;

 

Na platformie Wczesnoszkolni.pl znajdziesz wiele przydatnych materiałów do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych oraz rozwijających sferę percepsyjno-motoryczną. Sprawdźć tutaj!