„Mamy kota na punkcie mleka” to kampania promocyjno-edukacyjna, sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka, realizowana przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka, która pomaga nam odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego tak niezwykle istotne jest przyzwyczajanie najmłodszych do spożywania nabiału?”

Obecnie coraz częściej spotykamy się z nadwagą i otyłością zarówno u dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych. Wiek szkolny dziecka to nie lada wyzwanie dla rodziców, zwłaszcza pod względem zdrowego żywienia. To właśnie w tym okresie kształtowane są zdrowe nawyki żywieniowe i upodobania kulinarne dziecka, które będą rzutować na jego przyszły styl życia. Dlatego też niezwykle istotne jest przyzwyczajanie najmłodszych do spożywania nabiału, który nie tylko jest cennym źródłem białka, ale też minerałów i witamin, zarówno tych rozpuszczalnych w wodzie, jak i tych rozpuszczalnych w tłuszczach. Pamiętajmy o tym, iż słodycze możemy zastąpić produktami mlecznymi. Spożywanie artykułów mleczarskich nie niesie za sobą takich skutków, jak konsumpcja słodyczy, a dodatkowo produkty te są dużo zdrowsze i smaczniejsze oraz mają wyjątkowy wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Rezygnacja z nabiału w jadłospisie ucznia pociąga szereg określonych konsekwencji zdrowotnych. Bardzo poważnie zostaje zachwiany jego rozwój fizyczny i intelektualny, wskutek deficytu witamin i składników mineralnych, których najlepszym źródłem są produkty mleczne.

undefined

 „Mamy kota na punkcie mleka” wychodzi naprzeciw i stara się w sposób kreatywny, a zarazem interesujący nauczyć zasad zdrowego odżywiania dając nauczycielem szereg materiałów edukacyjnych stanowiących przydatne narzędzie edukacyjne. Działania podejmowane w ramach kampanii podkreślają znaczenie wartości odżywczej mleka i produktów mlecznych w diecie dziecka. Kampania kierowana jest głównie do nauczycieli, uczniów szkół podstawowych klas I-III i ich rodziców. W ramach programu prowadzone są liczne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, nic tak nie motywuje jak rozsądna, mleczna rywalizacja. Organizowane są również spotkania z mlecznym ulubieńcem - kotem Mleczysławem, który jest twarzą kampanii. Robimy co w naszej mocy, aby umożliwiać jak największej liczbie maluchów  spotkanie z mlecznym przyjacielem.

Rekrutacja do programu „Mamy kota na punkcie mleka” trwa cały rok. Wystarczy wypełnić deklarację dostępną na stronie internetowej programu: www.kochammleko.pl a następnie przesłać ją na adres: promocja@izbamleka.pl  bądź Pocztą Polską na adres: Polska Izba Mleka, ul. Mickiewicza 7/23, 15-213 Białystok.