Banner

Ja mam, kto ma? Dodawanie i odejmowanie do 20!

Ja mam, kto ma? Dodawanie i odejmowanie do 20!


Ja mam, kto ma? Dodawanie i odejmowanie do 20!

Gra matematyczna o nazwie "Ja mam, kto ma?" to świetny sposób na naukę poprzez zabawę. Szablon który udostępniamy posiada działania z zakresu dodawania oraz odejmowania w przedziale liczb od 1 do 20. Przed przystąpieniem do zabawy należy usiąść w kole i rozdać karty dzieciom. Proponujemy utworzyć grupy składające się z 5 osób - tak, aby każde dziecko otrzymało kilka kart. Uczeń posiadający kartę z napisem "Ja mam 1" rozpoczyna grę - czyta na głos informacje zawarte na kartoniku: "Ja mam 1, kto ma 2+3?". W tym momencie pozostali uczniowie wykonują obliczenia. Jest tylko jedna karta która spełnia wynik równania - uczeń który jest w posiadaniu tego kartonika zgłasza się i czyta swoje równanie: "Ja mam 5, kto ma 10 - 2?". Zabawa trwa do czasu, aż wszystkie karty zostaną odczytane :)

Wkrótce rozbudujemy gotowe szablony i dodamy kolejne działania oraz powiększymy zakres liczb :) Na szablonie z zakresem liczb od 19 do 20 znajduje się kilka "pustych" kartoników które możecie samodzielnie wypełnić - dodać inne równania lub zwiększyć przedział liczbowy. Podczas tworzenia własnych równań należy pamiętać żeby:

  • zmienić ostatni kartonik z szablonu "Ja mam 20, kto ma 8-7?" ponieważ wrócicie do liczby 1. Jeżeli chcecie dopisać równania z zakresu 21 -30 należy dodać nowy kartonik z napisem "Ja mam 20, kto ma 28-7?" i od tego etapu tworzyć własne zadania.
  • ostatnie równanie na kartoniku który przygotujecie powinno wskazywać na liczbę 1 aby zakończyć zabawę.
  • ułożyć równania w taki sposób, aby wyniki się nie powtarzały :)

Przygotowaliśmy karty na dodawanie i odejmowanie, aczkolwiek wychodzimy naprzeciw nauczycielom z klas drugich oraz trzecich i wkrótce pojawi się ta sama gra z mnożeniem i dzieleniem! :)

wydrukuj szablon na twardszym papierze, wykorzystasz go więcej razy :)



ja mam, kto ma - liczby od 1 do 9
ja mam, kto ma - liczby od 10 do 18
ja mam, kto ma - liczby od 19 do 20

01 kwietnia 2016 Maciek 15 komentarzy

Powiązane tematy

Komentarze

Kika | 11 listopada 2017 o 11:51 Odpowiedz
To jest gra na jaki przedział wiekowy?
Maciek | 12 listopada 2017 o 19:57
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 jest realizowane w klasie pierwszej ?
Krystyna | 23 kwietnia 2017 o 19:40 Odpowiedz
Bardzo dziękuję! Jutro gramy.
Nun | 11 grudnia 2016 o 18:41 Odpowiedz
gra podoba się dzieciom i zajmuje czasem całą lekcję!<br /> Dziękuję!
JW | 01 września 2016 o 21:39 Odpowiedz
Karty są rewelacyjne, dziękuję, ale niestety nie potrafię ich powiększyć i drukują mi się malutkie, w rogu kartki ?
JW | 26 września 2016 o 07:21
Sama sobie odpowiadam – z użyciem innego komputera i drukarki udało się wydrukować grę. Miśki zachwycone! Dziękuję.
Maciek | 26 września 2016 o 16:28
Dzień dobry, niestety nie widziałem wcześniej Pani wiadomości… Na przyszłość proponuję napisać do nas bezpośrednio na email lub kontaktować się na FB ?
Zosia | 03 lipca 2016 o 17:14 Odpowiedz
Świetne pomoce do utrwalania dodawania i odejmowania. Jeżeli ktoś z Państwa ma dodawanie i odejmowanie w zakresie 100, to bardzo proszę o udostępnienie.
Maciek | 03 lipca 2016 o 22:27
Polecamy wykorzystać puste szablony dostępne w plikach do pobrania lub zamówić puste wzory kart w naszym sklepie ? https://sklep.wczesnoszkolni.pl/produkt/karty-do-gry-ja-mam-kto-ma-pojedyncza-sztuka/
Achaa | 29 czerwca 2016 o 21:32 Odpowiedz
Ciekawy pomysł na grę. Dziękuję za podzielenie się. ?<br /> Karty wydrukowane, jutro gramy!<br /> Jeśli pomysł się spodoba, będziemy stopniowo podnosić poprzeczkę.
Anna | 21 kwietnia 2016 o 14:30 Odpowiedz
Jesteście niezwykle życzliwi. Dziękuję za pomysły i chęć dzielenia się z innymi.
Maciek | 21 kwietnia 2016 o 15:33
Bardzo dziękujemy za miłe słowa ?
Ala | 02 kwietnia 2016 o 20:04 Odpowiedz
Rewelacyjne ?
Mariola | 02 kwietnia 2016 o 11:49 Odpowiedz
Dziękuję bardzo. Fajnie, że są też karty do uzupełnienia, to daje więcej możliwości. :)))
Sabina | 02 kwietnia 2016 o 10:57 Odpowiedz
Super pomysł!! Nie tylko w kwestii kształtowania umiejętności matematycznych (liczenia w pamięci), ale przede wszystkim budowania relacji społecznych – co w dzisiejszych czasach jest niesamowicie trudne…

Zostaw Komentarz