Polowanie na dziką marchewkę

polowanie-na-dzika-marchewke

Czas trwania

30 min

Uwaga! Przed rozpoczęciem zajęć nauczyciel powinien upewnić się, że na miejscu wyprawy rośnie dzika marchew.

dzika-marchew

Formy i metody pracy

  • Pogadanka.
  • Obserwacja przyrodnicza.

 

Środki dydaktyczne

  • Uprawiana marchew (najlepiej z nacią).
  • Atlas roślin.
  • Butelka z wodą.

Przebieg zajęć

  • Nauczyciel pokazuje dzieciom kupioną marchew (najpierw zakrywając korzeń i prezentując samą nać). Zadaje dzieciom pytania o nazwę warzywa, jego jadalną część i sposób uprawy. Opowiada ciekawostkę o tym, w jaki sposób marchew trafiła do uprawy.
  • Informuje dzieci, że w Polsce rośnie dzika marchew. Pokazuje jej rysunek w atlasie i odczytuje krótkie fragmenty opisu – po czym można ją rozpoznać, gdzie jej szukać. Zachęca dzieci do poszukiwań i przypomina zasady bezpieczeństwa.
  • Po znalezieniu i wyrwaniu kilku dzikich marchwi nauczyciel myje ich korzenie, część kroi na kawałki i rozdaje dzieciom. Te obserwują je – dotykają, wąchają, smakują. Porównują ją z kupowanym warzywem i próbują wyciągnąć wniosek (uprawiana marchewka jest smaczniejsza i większa niż dziko rosnąca).

marchewki

 

To tylko jedna z propozycji zajęć, którymi możesz urozmaicić plan nauczania przyrody w swojej klasie. Śmiało! Eksperymentuj, wychodź z uczniami na wyprawy badawcze. Dzieci to uwielbiają!

inspiracje-nauczanki-logo

logo_pracownia_szerokie_1_white

Potrzebujesz więcej pomysłów? Świetnie się składa. Specjalnie dla Ciebie zostały przygotowane warsztaty w ramach Pracowni Nauczanki. Koniecznie odwiedź stronę  http://pracownianauczanki.pl/

Napisane przez
Więcej od Maciek

Narzędzia terapeutyczne dla dzieci z SPE

Wszystkie materiały publikowane do tej pory na naszym blogu były przewidziane  dla...
Zobacz więcej

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge